FOUNDATION INFO

Wiesbaden is the birthplace of positive psychotherapy and also the International Academy for Positive and Transcultural Psychotherapy – Peseschkian Foundation (IAPP) was founded in the state capital of Hesse in 2005.

Through decades of intensive efforts to establish transcultural cooperation, the founder has managed to set up several centers in over 25 countries, which are committed to carry out further training and therapy in the sense of cultural integration and international and racial understanding.

This work is based on 31 books on positive psychotherapy in 28 languages ​​and countless secondary studies worldwide. All income from Prof. Dr. Nossrat Peseschkian’s personal author rights directly benefit the Foundation and its charitable work.

We have dedicated ourselves to the international further training of psychologists, doctors and educators in a special way, whereby the education and therapy work with children and adolescents plays an important role.

The foundation has had a particularly positive response in society. Events and lectures in various organizations in medicine, business, and school give rise to new ideas on how our goals can be dynamically implemented through projects – not least with regard to transcultural understanding and worldwide migration.

” If you want what you’ve never had, do what you’ve never done.”

Akkreditierungen der Stiftung

Die Internationale Akademie für Positive und Transkulturelle Psychotherapie ist als European Accredited Psychotherapy Training Institute (EAPTI) anerkannt und von der Hessischen Lehrkräfteakademie akkreditiert.

Bei Bedarf werden unsere Weiterbildungsveranstaltungen auf Antrag von der  von der Landesärztekammer Hessen (LÄKH) und der Landeskammer für Psychologische Psychotherapeut/-innen und Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeut/-innen Hessen (LPPKJP Hessen) zertifiziert.

Stiftungsziele

• Beitrag zur Schaffung einer Kultur der Zusammenarbeit und Verständigung
  • Anregungen und Impulse für Politiker, Wissenschaftler, Ökonomen, religiöse Führer und Einzelpersonen im Sinne der Einheit in der Vielfalt.
  • Austausch mit anderen sozialen und therapeutischen Institutionen
  • Wissenschaft und Forschung bei Konflikt- und Stressbewältigung als Beitrag zur Friedensentwicklung Internationaler, fachlicher und wissenschaftlicher Austausch in der Arbeit mit Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen
  • Praktische Anwendung, Aus-, Fort- und Weiterbildung in Form von Seminaren auf dem Gebiet der Positiven und Transkulturellen Psychotherapie und Positiven Familientherapie.
  • Abbau von Vorurteilen, Gleichberechtigung von Mann und Frau, Armutsbekämpfung, Bevölkerungs-, Bildungs- und Gesundheitspolitik und Altenhilfe
  • Gesundheitswesen im Sinne der Ganzheit
  • Selbsthilfe im Sinne ressourcenorientierten Vorgehens
  • Beratung von Individuen, Familien und Organisationen in Bildung, Erziehung, Wirtschaft und Gesellschaft